Kata Aluan

momo's friend
harap korang dapat sesuaikan diri kat sini ye. moga ukhwah antara kita semua terus tesemai. jika ada apa-apa cadangan atau pendapat boleh comment sini or email ke adi5683ayu@gmail.com. TERIMA KASIH dari warga db-momo.
Sila Tinggalkan Link Korang Kat Bawah Nie Yew

September 2, 2011

Sudah 166 Orang Maut

by Adi,

Assalamualaikum,

hai semua. tadi masa adi baca berita harian online saje la usha bahagian nasional. tidak kalo buka page dorang tengok bahagian sukan jew. tak minat sangat tengok bahagian lain sebab banyak sangat politik. bila buka jew tngok-tengok sudah 166 orang maut di jalan raya sempena aidilfitri tahun ini. 104 daripada nya penungang motosikal. Masya Allah menakutkan betul. maklum la adi nanti nak balik Universiti ngan motosikal. takot juga adi masok dalam list nie. mintak simpang la ye. insyaAllah kita semua sentiasa dilindungi dan dipanjangkan umur.




 sumber : Berita Harian Online

Sejak Ops Sikap ke-24 dijalankan sudah 9132 saman di keluarkan. banyak tak?kalo satu saman bernilai RM300 korang darab la. haha. memang kaya la. kalo sedekah kat orang memerlukan banyak manfaat dapat di akhirat kelak. hehe. tapi adi rasa semua ini begantung pada individu itu sendiri. kadang-kadang bila kita memandu sikap sopan santun kita semua hilang. masing-masing dengan ego sendiri. semua hendak cepat. tapi betul gak sape yang nk lambat kan. 'demi masa sensunguhnya manusia itu kerugian'. jadi kejar la masa anda.

Apapun kalo masing-masing betolak ansur insyaAllah dapat kurang jumlah ini. kalo setiap insan membuat apa-apa pekara kerana Allah s.w.t. insyaAllah sikap ego n pentingkan diri sendiri hilang. sebab kita kan saudara sesama muslim.



Dengan ini mari kita sama sedekahkan Al-Fatihah kepada mereka. Untuk anda Hati-hati ye  ketika memandu. takot nanti kurang 1 trafik blog db-momo nie. hehe. lawak jew. mintak kita semua dijauhkan ye. Amin. xhabis pn lemang dan ketupat kat open house 2. No phone awek-awek pon tak habis pn jangan risau. hehe

nota kecik : ayu senyap jew nie?ayu!!! hehe ~Moga Ini Baik, InsyaAllah~

5 comments:

ekabukanmakcikkau. said...

tu ah kalo kite bawak leklok pon orang len bawak macam kongkang kene kat kita same jeh dua dua jalan dak ? haha

CXopportunities said...

ramainya. Al-Fatihah.

yusuflaili(Goku) said...

Salam;
Ya..memang ramai,ini belum balik ketempat kerja lagi ni..mintak2 jangan tertambah jumlah tu..

momo said...

Eka : insyaAllah...sekurang-kurangnya kalau kita bawak elok2 xmmbahayakn orang lain. itu yang terbaik.

cx's : yup sudah ramai...untuk hari pn dah naik 13 orang penunggang motosikal maut..al-fatihah

yusuflali : yup ramai yang akan balik hujung minggu ini. mungkin sabtu dan ahad menjadi pilihan. hati2 ye..

Unknown said...

bwk moto elok2 ye..dah la ramai yg eksiden tu naek moto..mintak dijauhkan dan semoga semuanya selamat..ameen :)

slmt hari raya dan merdeka (^.^)

Klik me