Kata Aluan

momo's friend
harap korang dapat sesuaikan diri kat sini ye. moga ukhwah antara kita semua terus tesemai. jika ada apa-apa cadangan atau pendapat boleh comment sini or email ke adi5683ayu@gmail.com. TERIMA KASIH dari warga db-momo.
Sila Tinggalkan Link Korang Kat Bawah Nie Yew

September 10, 2011

Memory | Dimana hilang semua keseronokan ini??

Assalamualaikum

Alhamdulillah, ada juga kesempatan adi nk tulis something dalam blog nie. sekarang sibok dengan test n quiz. kena strugle bnyak lebih sikit. tidak ketinggalan dari kawan yang lain. maklum la kita perlu ada saingan cara sihat. hehe. apa yang menarik nk citer kat sini, tadi masa dk tnggu lectrer bg kertas soalan test sempat ag kawan adi ajak main lawan pemadam. teringat la zaman kecik2 dulu. hbis duet sekolah guna beli pemadam. paling laris pemadam yang ada gambar bendera 2. tapi sekarang xtahu la budak zaman sekarang main tak lagi pemainan nie.jadi sekarang adi nk letak kat sini semua memory adi masih ada time kecik2 dulu. nie la antara beberapa permainan fav adi n kawan dulu
 jom kita sama kembali ke zaman dahulu








nie die pemamdam paling popular time sekolah dulu. hehe. dulu 1 biji 10sen xsilap. jadi bila g koperasi sekolah jew terus beli 10biji. haha. sampai ustaz yang jaga koperasi xmau jual. hahaha.


aku dah lupa nama pemainan nie. tapi lagu die ingat ag la. "nenek-nenek si bongkok tiga, siang mengantuk malam berjaga, mencari cucu dimana ada, nenek ku kawin dengan anak raja"."cucu-cucu xdapat lari, nenek tua banyak sakti, bla bla bla(dah lupa)"..tapi yang nie main ramai2 best la


nie main caplom. tapi nie aku dapat rasa kejap jew. 2pon time kat umah tok abah buat kan. aku main ngan abg n kak aku jew. hehehe. tapi best sngat. hehe



game xtau la wujud ke tak lagi. main tudung tin nie best macam main batu seremban la. tapi aku xreti main batu seremban yang nie cekap la. slalu main ni kat kelas tahjuid petang2 dulu masa sek rendah. memang terbaik la game nie.





gasing nie normal la. rasa sekrang pon orang main ag. cuma ingat ag dulu main gasing depan rumah hbis belekut2 simen sampai mak xbg main dah. hehehe. mau tak nk bg pecah gasing orang pnya pasal. hehehehe


Aci nyorok nie sedap gak. maklum la men cari2 orang. tapi dulu main sekitar rumah jew. walaupon hbis pusing2 laman rumah cari orang. ada 2 smpai nyorok dalam longkang. memang terbaik. 


nie main aci ligan. keh3. game nie dulu best main ngan budak bawah kita. yela dorang kejar mana laju pon kita lari mmg xdapat kejar la. sbb 2 dulu aku kurus. sekarang hampeh. hehehe


main kapal terbang kertas nie dulu time kat kelas la. aku buat kapal terbang xpenah ada yang terbang dengan sempurna. ada jew terbang senget2. sekrang dah lupa cara nk lipat-lipat die. hehe

tuju kasot nie dulu aku suka tngu belakang kasut 2 jew. kalo dorg jatuhkan kasot jew siap la. aku tuju terus bg kena. tapi slalunya kami slalu aim orang yang lari laju jew. sebab kalo dorang out dulu senang keja sikit. hehehe 



nie game fav aku. haha. senanpang getah. mmg best la. aku main senapang getah nie sampai aku form 5 kot xsilap. main ngan budak-budak jew. setiap tahun mesti upgrade baru. smpai la aku upgrade letak piping kat tepi buat teropong. hehe. slalunya peluru die guna buah gatal 2. lupa nama die. bila kena jew mmg gatal teruk la. hahaha.

banyak agi permainan dulu-dulu. mybe ada yang aku tak main. sebab makin lama bnyak game yang dah pupus. lepas PS1 keluar dulu. aku dah hilang bnyak keseronokan dari game-game nie. fkr2 balik rindu jugak la. hehehe. mana hilang semua keseronokan ini kan?teringin nk rasa balik. tambah main senapang getah 2. huhuhu.

nota kecik : ayu dulu main yang nie jugak kew?kew main panjat-panjat pokok jew?hehehe

~Moga Ini Baik, InsyaAllah~

No comments:

Klik me